Liten kulturuppdatering

Jodå, Jamie T:s Kings & Queens lever fortfarande upp till förväntningarna. Många fina spår, minst sagt.

På filmfronten kan latinamerikanska pärlan Sin Nombre rekommenderas. Det syns tydligt att den är gjord i samma tradition som Guds Stad och Tropa de Elite, vilket betyder att det ligger ett gediget kamerahantverk och en vasst slipad historia bakom.

Metro 2033 - den sista tillflykten är vad som läses. Krypande spänning hittills, ser ut att kunna bli helt bra i slutändan.

Annars såg jag att jag missade en kategori på nyårslistan. Årets kändisspot skulle ha kunnat figurera där, ty det var en hel skrälldus såna i fjol. Plura, Howlin´Pelle, Peter Haber och Kenny Jönsson får sägas ligga bland favoriterna, men underligast var ändå att ramla in i Laleh vid en frukostbuffé i Malmö.

Dagens låt är "368", Jamie T.

Kommentarer
Postat av: Frida

Nu tror jag allt att du glömde ngra kändisar... Moneybrother tex... :P

2010-01-13 @ 12:10:33
Postat av: Staffan

Dagens svensklektion: Glömma och förtränga är två vitt skilda ting. Notera gärna att inte heller en viss överstekt och uppblåst skåning finns med.

2010-01-15 @ 03:23:45
Postat av: A

Hade just tänkt fråga herrn om Jamie T...är den värd pengarna?

2010-01-20 @ 11:26:52
Postat av: Lili Marlene

Då är vi två som läser Metro :-)

Postat av: Staffan

A: Oh ja, den bara växer och växer, precis som den första.



Lili Marlene: Först tänkte jag säga att ni är fler som läser gratistidningar, innan min tröga skalle kom på vad du menade. Vad tycker du om den?

2010-01-21 @ 11:57:54
Postat av: Abelolea

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2012-07-09 @ 12:48:39
URL: http://abelolea.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback