Högspänning

Tidigare var jag Mando-missionär. Efter att ha fått hela Östergötland (nåja) upplyst är det Johnossi som mest får nya fans i min omgivning. Välförtjänt, förstås.

Apropå Östergötland läste jag nyligen Höstoffer, Mons Kallentofts tredje bok om Malin Fors och Linköpingspolisen. Annorlunda är det, utan tvekan, om man jämför med anrda deckare. Men jämför man med hans tidigare är det en väldig upprepning. Börjar bli lite tjatigt nu, Kallentoft verkar ha hamnat i Marklundfällan (att skriva samma bok om och om igen), tyvärr. Men helt okej underhållning för stunden erbjuds.

Frågan är dock om det inte var mer spännande igår kväll. England är i åttondel, Tyskland väntar, Sporre knaprar redan lugnande.

Tillbörligt midsommarfirande väntar nu i Dalarna.

För övrigt startar nu en tävling om vad denna sida hädanefter ska heta. Jag är trött på den engelska titeln. Den är lång, urtvättad och sååå 2007. Släng fram allt ni har, kära vänner, och låt mig vraka.

Dagens låt: "Worried ground", Johnossi. Försök tröttna på den, I dare you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback