I'm just a modern guy

Det var ett tag sen jag läste det, men det gör det inte mindre sant. Och inte mindre sjukt otroligt. Varje gång jag läser det måste jag slå mig själv i skallen med usb-minnet.

Iggy Pop kommer till Peace & Love. Han kommer till Borlänge, hem till mig. Eller ja, nästan då. Jag som ett tag var fundersam över om jag skulle gå på den där festivalen nästa år. Men kan Iggy kan jag. Och kommer Iggy kommer jag. Att Stooges är med gör saken bara mer självklar.

Det betyder att man kan börja drömma om "Passenger" och "Lust For Life" samtidigt som "1969" och "I Wanna Be Your Dog", plus den nya magnifika covern på Teddybears "Punkrocker". För att bara nämna några. Helt ojävlatroligt underbart.

Undrar bara om det innebär att jag och Film-Tobbe får ta en annan låt att spela när vi tar färdknäppen i sommar. Eller om det bara betyder att vi först får höra den på mycket grannirriterande volym och sedan se den framföras av the man himself. Grundtipset är det senare alternativet. Det är svårt att få för mycket av "Lust For Life".

Kanske kollar vi på Trainspotting innan också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback