Lugn sista april, hektisk första maj

Dom sa att det var sista april häromdan. Jag vet inte jag. Det är ju inte som när man var yngre, när sista april var ölknäppardagen numero due (skolavslutningen slog ändå det mesta). I ett första steg i en nyligen utlyst pensionärsbattle handlade fröken Ahls och undertecknads Valborgsmässoafton istället om en stillsam promenad till en brasa med tillhörande fyrverkerier. Efter avverkade gnistor av alla de slag promenerades det hem igen. Så går det till när man slår runt ordentligt.

Första majtåg blev det heller inget. Istället blev det en produktiv dag. Först putsades ett hål i väggen igen, min manlighet är tryggad ytterligare ett tag framöver. Sedan släpade fröken Ahl med sin stackars hemmafru och sprang. Och till sist blev pusslet pusslat mycket närmare färdighet. Kanske ändå att det blir klart innan sommarn.

Igår kväll blev förresten Liverpool klara för Champions Leaguefinal. Ingen är gladare än jag, förutom då New Yorkexpressen, Taalae, Trumslagarpojken och ungefär tio miljoner andra Liverpoolfans världen över. Deras magsår är således till ända. Mitt når sin kulmen ikväll, när United tar sig an Milan på San Siro. Det lär bli spännande.

Innan dess ska jag ge mig ut på vägarna. Vaktmästaryrket lades ganska snabbt på hyllan, istället är det som expressbud jag nu försörjer mig. Eller ja, som jag extraknäcker just idag. Dock fortfarande åt samma firma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback