Living in a fridge

Livet i baracken går vidare. Om jag minns rätt har jag dock inte förklarat varför fröken Ahl, Grand Master C och undertecknad samsas på en yta som närmast kan betraktas som städskrubb. Anledningen är iallafall att vår lägenhet - japp, den alldeles nyinköpta och nyinflyttade - undergår en del förändringar, så här sitter vi till tre dagar innan jul. Tjobifuckindoo.

I och för sig går det an för en annan, jag är ju bara här i en vecka och några helger. Resten av tiden vräker jag mig på hotellrum i Ängelholm och Vimmerby. That's right, så här i dagar då alla pratar om Vimmerby så ska jag dit och lära mig en del av nya jobbet. Givetvis kommer jag att försöka hedra damen som lättat allas våra barnahjärtan genom åren när jag är där.

Min favoritberättelse av henne? Faktiskt måste jag nog dundra in en liten skräll här. För det är, i knivskarp konkurrens, novellen Allrakäraste syster. Förmodligen beror det på att den lästes ett antal gånger innan man ens nått tre äpplen över havet.

Sen såg jag att det begåtts fel på den här sidan. Nu igen. Susanne Sundför (nä, nu vill inte datorn hitta de där ö:na igen) är från Norge, inte Danmark. Vilket man ju skulle kunnat räkna ut för längesen om man såg den där NRK-loggan i hörnet på "I resign"-klippet. Men som varande en pojk med ganska liten hjärna, så tog det lite längre tid för mig. Bra verkar hennes skiva vara iallafall. Riktigt bra till och med.
Här är en annan av hennes låtar, med en lite... ähum, annorlunda... video.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vimmerby! Det är ju mina gamla kvarter ju!!!

2007-11-19 @ 22:03:20
Postat av: Staffan

Jag lovar att hälsa. Några tips på sevärdhter annars?

2007-11-20 @ 17:24:22
Postat av: Angelica

Virserum haha... nej det är kanske lite långt ;)
Astrid Lindgrens Värld har väl inte öppet, kanske har de julmarknad förresten... Då ska du dit. Annars är stan (om man kan kalla den det) ganska mysig. Finns ett ok fik mittemot Lindex tror jag. Jag rör mig ju inte så mkt i de krokarna längre så jag har inte så mkt tips att komma med tyvärr...

2007-11-20 @ 20:08:38
Postat av: Staffan

Julmarknaden verkar redan vara avslutad när jag kommer. Men tack iallafall.

2007-11-22 @ 19:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback