Svammelkrönikan

Jag såg den nya, bedrövligare, Filmkrönikan igår. En serie i stadigt förfall för varje år som går. Igår svamlades det om hur sällan Brad Pitt spelar huvudroller, att det skulle vara något alldeles sensationellt med The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford som strax kommer till Sverige. Inte sedan Johnny Suede hade han haft huvudrollen sa de.

Nähä? Vad hände med Möt Joe Black? Och Sju år i Tibet? Och för all del Mr & Mrs Smith (hur dålig den än må vara)? Jag skulle till och med vilja sträcka mig så långt som att säga att Pitt har huvudrollen i Höstlegender. Men men, smaken är väl som baken; vissa doftar inte som de ska.

Dessutom bär Pitt, enligt undertecknads ödmjuka mening, upp såväl Fight Club som Snatch, och snudd på Se7en också, även om han tekniskt sett inte har huvudrollen i dem. Detta säger jag inte bara för att han är snygg som få och att han råkar vara en rätt hyfsad skådis, utan för att jag faktiskt tycker så.

För övrigt börjar musikdöden åter inträda. Jag har helt enkelt ingen möjlighet att få med mig något att lyssna på. Grinfärdig? Check. Men imorgon får jag iallafall gå på hockey.

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Vi tålde knappt att se hela det första
avsnittet av Filmkrönikan, det kändes bara... fel. "Infantiliseringen av filmsamtalet" tror jag Furhammar kallade det i sin följande DN-krönika, och det stämmde mycket väl åtminstone för det avsnittet vi såg. Nu har man säkert tagit åt sig av kritiken, men tydligen inte lyckats få båten på rätt köl ändå? Tacka vet jag Orvar och Emma, innan Mediegymnasiet i Växjö brann...

2007-11-28 @ 10:36:51
Postat av: Staffan

Nej, jag är då inte imponerad. Jag säger faktiskt tacka vet jag Nils-Petter, så var det bra med den saken.

2007-11-29 @ 12:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback