Intressenter

Så var då första dagen gjord. Som sig bör ser min skalle för närvarande ut som en sacco-säck (de är på väg tillbaka, har jag hört), och min vokabulär sträcker sig mest till trötta hummanden efter att ha varit intresserad en hel dag. Men annars ser det ljust ut. Tror jag.

Sista helgen i Peking, innan Asienresan, verkar förresten bli utbytt mot en helg i Örebro. Helt otippat och hastigt och lustigt blev det mer eller mindre spikat. Det var länge sen jag såg stan nu, ett tag kändes det som jag rände där (eller igenom) var och varannan helg. Ska bli intressant att se om den ser likadan ut.

De närmsta minuterna ska dock ägnas åt att långsamt sjunka in i soffan. Sånt är jag väldigt bra på. Framförallt sen min egen soffa blev transporterad till Peking. Den är snudd på oslagbar. Den enda soffa som hittills varit i närheten är min gamla pojkrumssoffa, som Mama und Papa envisas med att försöka åka till tippen med. Trots sin sons krokodiltårar. Just i detta nu slår det mig att jag faktiskt skulle kunna få med mig ett par allierade i frågan. Med tanke på hur många timmar Film-Tobbe och Trumslagarpojken spenderat i den borde det även ligga i deras intresse att bevara den.

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

En helg i Örebro, what-WHAT!? När var det tänkt att din andra hälft, eller tredjedel (nåja, fjärdedel då - jag!) skulle få veta?

2007-10-15 @ 23:17:26
Postat av: Staffan

Som jag sa på telefon: Tanken var att du skulle få reda på det när jag ringde på dörrn med ett knippe rosor.

2007-10-16 @ 16:59:42
Postat av: Netti

Inte att förglömma , en av dina kära systrar har också suttit in soffan rejält. Så nog ska den väl få ha sin plats i källaren/pojkrummet/flickrummet.
Upp till kamp!!

2007-10-16 @ 21:38:20
Postat av: Syster C

Ni (du och Netti) var inte med på den tiden då de röda sofforna var det bästa som fanns. Sedan byttes de ut mot en ful, blommig, beige/brun hörnsoffa!! (Fast måste erkänna att den var bra mycket skönare att sitta i än de oxblodsfärgade skinnsofforna som skulle bli bättre med tiden, undrar hur lång tid bara.)Nej, håller nog med ma och pa här, ut med skiten!
Lycka till med nya jobbet, ringer nån dag när du är talbar efter 18.00.

2007-10-16 @ 22:31:03
Postat av: Staffan

Netti: Väl talat, syster! Om jag lägger strategin härifrån så kanske du kan sköta den rent operativa delen på hemmaplan?

Syster C: Folk som var med på den tiden då oxblodsfärgade soffor faktiskt var färgade av oxblod har ingen större talan i detta sammanhang. Sorry.

2007-10-17 @ 17:14:56
Postat av: Modern

OK, OK! Syster C och jag komnmer endera dagen körande med den blommiga till någon av nostalgikerna, så kan ni turas om med den sedan!

2007-10-18 @ 08:11:27
Postat av: Staffan

Åh nej, den ingår ju liksom i hela den K-märkta källaren. Att flytta inentarier därifrån är belagt med dryga böter, sist jag kollade.

2007-10-18 @ 20:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback