Morning has broken

Det ska till attt jobbas eftermiddag. Inget konstigt med det, jag gör det i ungefär hälften av alla arbetsfall. Däremot så brukar dessa dagar innebära en viss sovmorgon. Dels bara för att man kan sova, men dels också eftersom man vill vara någorlunda fräsch ända in i kaklet på arbetspasset.

Lustigt att jag använde just det uttrycket. För denna morgon har någon vänlig själ här i huset fått för sig att borra, och av de lagom försiktiga ljuden att döma har han/hon borrat i just kakel. Halv åtta började det skrälla i hela kåken. Adjö sovmorgon.

Samtidigt kan det förstås betyda att jag ger mig ut och använder morgonen till något nyttigt. Eller så betyder det att jag kommer att stå först i kön för att lägga vantarna på ett visst litet spel som släpps idag.

Vad det definitivt betyder är att jag får några extra timmar på mig att vara nervös inför aftonens drabbning på Old Trafford. Och den måste jag alltså se tillsammans med kollegor som är intet ont anande om hur jag reagerar under sådana förhållanden. Idag är tydligen dagen då de ska få se mitt rätta jag. Well, den skulle komma någon gång.

Kommentarer
Postat av: Perra

Du kan nog vara lugn, på drömmarnas teater utspelas säkert en drömakt åter för rödtröjade supportrar

2008-04-29 @ 21:45:31
Postat av: Modern

Det gick ju vägen! Nu hoppas jag att det blir "mitt" lag som får ge United en läxa i finalen. Och det är inte Chelsea!

2008-04-30 @ 14:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback