Postmannen behöver bara ringa en gång

Det är början på en redigt jobbig period. Ska jobba fram till nästa fredag, med ett litet break mitt i denna vecka. Jag blir trött bara av att tänka på det.

Som tröst skaffade jag mig något att se fram emot i helgen; genom CDons försorg kommer det att landa ett par-tre-fyra filmer och ett par-tre-fyra skivor i brevlådan snart. Vilka? Well, som en del av projekt Byta-ut-vhs-mot-dvd blev det Lock, Stock & Two Smoking Barrels, Confessions of a Dangerous Mind och Heat (i superduperutgåva), eftersom jag inte sett Sofia Coppolas första större film landade Virgin Suicides, och bara för att Brad Pitt är såå snygg trillade The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford ner i kundvagnen också.

Musikmässigt blev det bara skivor som jag känner väl, men som jag tidigare bara ägt i minidiscformat: The Best of Johnny Cash, Bridge Over Troubled Water (Simon & Garfunkel), Bring 'Em In (Mando Diao) och Origin Vol. 1 (Soundtrack of our lives).

Och eftersom ni vrider min arm ska ni få favoritspåren från respektive platta: Med mannen i svart blir det "A boy named Sue". Jag röstar på "The only living boy in New York" vad gäller artisterna tidigare kända som Tom & Jerry. "Sweet Ride" är nog allra skönast på en lysande debut. Och "Midnight Children" ska varenda människa höra.

Och alla dessa låtar är bara toppen på isberget, gott folk. Den absoluta toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback