Mer jul, ge mig

Vanligtvis kommer rökpelarna som syns över Borlänges skyline från Kvarnsvedens Pappersbruk och vad som tidigare kallades Domnarfvets Jernverk. Men i fredags, då handlade det om helt annan rök. Det var den gröna röken av mängder av julklappspengar som eldades. I ett hysteriskt försök att fixa i princip alla klappar på en enda dag (det fanns anledningar) körde innehavaren av denna sida stenhårt mellan 10.00 och 14.30.

Det gick vägen, men det var knappt. I stressen ordnade jag mig själv en tidig julklapp. Timo Räisänens samlade covers, som går under namnet ...and then there was Timo. Hittills ganska trivsam.

Man skulle alltså kunna tro att jag är i vintriga Dalarna. Men, så är inte fallet. Jag har två nattpass kvar att avverka i Peking innan skinka, Kalle, prinskorv, Karl-Bertil, laxpaté (aktarej, va gott det är med mammas laxpaté) och tomtar tar över showen.

Som jag antydde var det alltså vinter där jag var i förmiddags. När jag för en knapp timme sen rullade in i Peking såg jag en golfspelare som slog ut på hål 14. Ge mig en ordbok så ska jag förklara ordet kontrast.

Dagens låt - för att börja närma sig julkänslan - är The Pogues och Kirsty MacColl med "Fairytale of New York".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback