Sist in i det nya millenniet

Dags för ett stort steg snart. Ett steg som jag har bekämpat länge, både ofrivilligt och med vilje. Med vilje för att jag starkt emotsätter mig många av teknikens under. Ofrivilligt för att jag är starkt oförstående inför många av teknikens under. Så oförstående att jag är rädd att om hag tar i dem så kommer de att upphöra med sitt fungerande. Men nu är det ändå dags.

Jag ska skaffa en i-pod. Eller mp3-spelare. Eller podd. Eller vad fan det nu är och blir och vad det nu är för skillnad. Nånting att lyssna på musik på, utan vare sig kassetter, cd-skivor eller minidiscar. Jo, det finns faktiskt såna saker ska ni veta. Och tack vare enormt generösa svärföräldrar och deras förskottsfödelsedagspresent så kommer jag alltså till skott snart.

Nu blir dock det här stora steget ännnu större eftersom det är en djungel av slikt därute. Och, som jag var inne på i början, jag har verkligen ingen aning om vad som gäller. Jag råkar nu veta att det finns läsare av denna sida som sitter inne med kunskap om detta, och ber därför om tips och råd. Var nu inte blyga.

Det där sista leder mig in på ett helt annat spår; filmcitatspåret. Och det kanske roligaste svenska filmcitat som finns, vilket jag för denna gång lämnar er med:

"Ja kan int rå för att ja ä blyg."
"Blyg!? Du ä sjuklit tyst!"

Kommentarer
Postat av: Modern

Du kan ju alltid fråga syster C om skötselråd - vad jag vet, är hon extremt noga med det...

2008-02-04 @ 15:49:17
Postat av: Hanna

Mmm... lyssnar du på minidisc nu eller? Kassettband?

Postat av: Staffan

Modern: Dagen jag skaffar tekniska råd från Syster C är samma dag som jag slutar tro på allt som egentligen är sant.

Hanna: Minidiscen är en av mina bästa vänner.

2008-02-04 @ 19:48:36
Postat av: Hagge

Jag skrev en jättekommentar till detta inlägg igår, men det verkar inte ha kommit med. Det stod nåt om att innehavaren av bloggen var tvungen att godkänna kommentaren. Har du slarvat bort det, Staffan?

2008-02-04 @ 22:26:53
Postat av: Syster C

Ska bara tala om att jag haft Mp3 i flera år och att de inte tål 40 graders tvätt!!

2008-02-05 @ 10:38:18
Postat av: Staffan

Hagge: Jag har aldrig varit med om att behöva godkänna tidigare, och din kommentar hade hamnat på ett väldigt ufdda ställe. Ber om ursäkt, men nu finns den där. Och tack så mycket för tipsen!

Syster C: Tack, då vet jag. Men tekniskt är du för alltid personen som skickade ett sms med texten "HUR FAR MAN FRAM A A O?", varför jag kanske inte vänder mig till dig i första hand med just såna frågor.

2008-02-05 @ 15:25:44
Postat av: Fröken Ahl

Detta är varför du ska skaffa dig en ipod.
http://www.aftonbladet.se/pryl/ljud/article1763572.ab
:)

2008-02-08 @ 10:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback