Bitterljuvt

Ett paket smaksatta riskakor. Ett stycke nattsvart svenskt drama i form av Den nya människan. En ganska tilltagen sexa Jameson. Så räddades lördagkvällen. Och varför jag berättar det nu vet jag inte. Har väl helt enkelt inte haft tid innan.

Idag råder inga sådana infall. Istället står andra för infallen. Ett jobb, som jag sammalagt utfört i drygt två år, anses jag plötsligt vara helt inkompetent för att klara av. Jag är inte bitter, och egentligen inte förvånad heller. Men lite... jag vet inte... tom? Och besviken på sättet på vilket allt skötts.

Nåväl, snart vankas det helt andra bullar. När helgen kommer ska undertecknad på bröllop. Och med tanke på att jag varit på två tidigare i mitt liv - för ett antal år sedan och i skydd av mamma - så kommer jag att vara en mycket vilsen själ. Men det kommer att bli väldigt trevligt att se en av mina äldsta och bästa vänner äntligen göra något hon drömt om länge.

Kommentarer
Postat av: Modern

Ge dig inte!! Du vet ju att du har rätt och ett visst mått av uthållighet lönar sig i längden.

2008-07-02 @ 08:25:36
Postat av: Hanna

Det låter ju helt sjukt! Låt det inte hålla dig nere, det märks ju var inkompetensen i själva fallet verkar ligga!

Postat av: Staffan

Modern: Det handlar inte om att stå på sig, det handlar om att kunden inte tycker sig få det de inte betalar för.



Hanna: Jag hoppas att det är så iallafall, det är vad jag vill tro.

2008-07-08 @ 16:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback