Har du hört den förut?

Bit ihop. Ta det inte så personligt. Det kommer att bli bättre. Slappna av. Ha inte så stora krav på dig själv.

Lägg till nåt om att bollen är rund, att fel låt vann och att göteborgare inte gör annat än funderar på ordvitsar så har ni starten till ett hyfsat klyschlexikon. Men det är bara de där i början som jag får höra nuförtiden. Och don't get me wrong, jag förstår att det är enbart med goda intentioner de sägs och är därför oerhört tacksam.

Men.

Jag tar saker personligt. Jag har ingen aning om hur jag ska ta saker som har med mig att göra om inte personligt. Kraven jag ställer på mig är inte höj- och sänkbara. De bara finns där, på samma sätt som en känsla man inte kan styra över. Jag är ingen hejare på att slappna av när det handlar om vissa saker. Och visst, jag hoppas och tror att det blir bättre, men så länge jag inte vet det så är det svårt att helt köpa det. Bara så ni vet. Men fortfarande, tack och åter tack för att ni bryr er. Sluta inte, snälla.

Mitt i klyschregnet kom det ett helt nytt sätt att se på saken ikväll. I "Kobra" på SVT berättade nämligen Carolina Gynning att "man kan styra sitt liv från bloggen". Efter att ha dansat ensamschottis på vardagsrumsbordet ett par minuter  i ren eufori satte jag mig därför här.

Så, här på bloggen skaffade jag nyss en redig, praktisk, prisvärd, lagom miljövänlig, lagom tuff och skapligt ny bil. På denna sida har jag också ett drömjobb på en plats dit alla min vänner och hela min familj också flyttat. I ett huj besitter jag dessutom fått en kropp som inte bara är hel utan också relativt vältränad. Som en bonus kan jag spela gitarr så till den milda grad att jag numer går under smeknamnet "Santana".

Dagens låt är "Distant Dreamer", Duffy.

Kommentarer
Postat av: Syster C

Du har helt rätt; din ribba kan inte höjas eftersom du själv har satt den allra högst, den kan heller inte sänkas eftersom du själv inte tillåter det!

Hårda ord men skrivna i all välmening, vad jag menar är att du är för hård mot dig själv. Det har du alltid varit. Ta fram det positiva och det du är bra på i stället för att längta efter det du inte har! Vem har väl inte drömt om en gudomlig fotbollsspelare (läs Beckham) och nu är jag gift med en och lycklig.

2008-11-19 @ 15:17:32
Postat av: Hanna

Om man slutar ta saker personligt måste man nog vara död. Nå, Duffy kan man alltid drömma sig bort med. Grym är hon!

Postat av: Staffan

Syster C: Jag längtar inte efter något jag inte har, jag längtar efter att få använda det jag har.



Hanna: "Om man slutar ta saker personligt måste man nog vara död"... De orden ska vi göra bevingade, tycker jag.

2008-11-19 @ 20:58:40
Postat av: Anonym

Har du hört den här förr då? det är inte lätt när det är svårt =)



en sak att tänka på är att man uppfattar samma sak olika beroende på vem man är och hur man ser saker, en sak för dig kan ses på ett helt annorlunda sätt för mig, vad är då rätt egentligen? bara tankar som inte är riktade speciellt mot nåt bara nåt att fundera över allmänt.

2008-11-19 @ 22:21:11
Postat av: Anonym

och kan man nångång kanske prova se en sak på någon annans sätt istället för sitt eget, är det möjligt? jag vet inte, men värt en tanke.

2008-11-19 @ 22:23:00
Postat av: Staffan

Anonym: Tolkning är ett av mina favoritämnen, och att grubbla över tolkningar. Men jag vet inte om det handlar så mycket om att se saken på andra sätt som att se möjligheterna i situationen.

2008-11-19 @ 22:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback