I surrender

Onsdagen den fjortonde januari, nådens år 2009, vid trerycket på eftermiddagen, överlämnades en fullständig kapitulation av undertecknad. Mottagare var Dennis Lehane, Conn Iggulden och Per Bjurman, som stod som representanter för en samlad skrockande skribentkår. Den slutgiltiga droppen i uppgivandebägaren var - ovänat nog - ett korsord. "Skratta jovialiskt", sju bokstäver. Och, egentligen, vem är jag att försöka sätta så vassa pennor på plats? Ingen, that's who.

Så skrocka på bara. Gör som Patrick Kenzie, Julius Caesar, Tomas Holmström, Djingis Khan, Angie Gennaro och allt vad de heter. Eller ta det ett steg längre, och döp en av huvudkaraktärerna till Skrocka (Chuck Aule, Patient 67, av Lehane). Kör bara, som de säger där jag tjänar mitt levebröd. Jag orkar inte reagera längre.

Nu ska jag fortsätta titta på mina nya, skitsnygga, skor. Så det så.

Dagens låt: "Bag it up", Oasis.

Kommentarer
Postat av: A

Skor!...sa han skor?! du har en kamera staffan...använd den!

2009-01-16 @ 10:45:07
Postat av: Bogey

Skor? Finns det något annat än Converse på fötterna i din generation?

Postat av: Staffan

A: Ja, jag har en kamera och en blogg men aldrig förenas de två.



Bogey: Haha, tro't eller ej. Jag har aldrig ägt ett par Converse.

2009-01-19 @ 19:20:53
Postat av: Satu

Va, är det slut nu?

2009-02-25 @ 14:40:23
Postat av: Staffan

Ja, jag är rädd för det. På ett tag iallafall.

2009-03-03 @ 22:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback