Bond goes Ulysses

Pang biljakt skjuta åka fort miljarder klipp i sekunden motorcykeljakt massa vapen som smäller fotgängarjakt en kille lurar en annan chefen får spö nån vill ta över världen en annan vill ta över Bolivia nu samarbetar dom nu samarbetar dom inte kärlek båtjakt tjoff sprängning olja hit vatten dit haitier ryssar amerikaner engelsmän kanadensare flygjakt fräna specialeffekter jätteexplosion vem i hela världen kan man lita på hämnd blod slut.

Det där var James Joyce komprimerade version av Quantum of Solace. Och precis så känns det att se den. Helt förvirrad från första stund till sista reste jag mig med ett frågetecken. Vad fan hände? En Bond är ingen Bond, två Bönder är en Dalton. Eller nåt annat i grann goddag-yxskaft-stil. Hur som helst är den riktigt dålig.

Kalla mig gärna farbror, men det var bättre med Compan och Rogga. Mycket bättre.

Annars är det arbetshelg denna veckända. Och därtill en sådan som gör att alla tankar på andra vettiga saker att göra blir helt överflödiga. Så jag kollar kassa filmer, bloggar en smula och sover mellan skiften.

Dagens låt: "Breakfast in America", Supertramp.

Kommentarer
Postat av: A

Jag har hittills bara sett inledningen på den nya Bond, och efter detta känner jag att jag har gjort rätt som har struntat i den... bra bra!

2009-11-15 @ 14:12:38
Postat av: Staffan

Oh ja, helt rätt. Kolla om Juno istället. Bättre tid spenderad.

2009-11-19 @ 17:17:02
Postat av: Syster C

Verkar vara bra film att somna till, jag menar att den här gången tycks jag inte missa någonting..

2009-11-22 @ 17:02:49
Postat av: A

Haha! redan gjort!

2009-11-25 @ 14:49:29
Postat av: Staffan

Syster C: Exakt, sov så gott.



A: Nähä...?

2009-11-26 @ 18:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback