To read and read not

I en soffa nära mig studeras ett utrikiskt språk. Eftersom jag inte är särskilt bevandrad i ämnet tillåter jag mig att meddela omvärlden ett par tankar så länge.

Låt oss börja med lektyr, och närmare bestämt lektyr som jag har på listan över näst att dels införskaffa och dels läsa. Tredje delen om Djingis khans liv, Bergens väktare, har nyligen kommit på svenska och är således ett måste snart. Ryska thrillern Metro 2033: Den sista tillflykten av Dmitry Glukhovsky verkar vara en rasande spännnande och annorluna historia, varför jag är mycket sugen på den också. Och så stjärnskottet Catherine O'Flynns kritikerrosade debut, Händelser vid Green Oaks galleria, som med största sannolikhet hamnar i bokhyllan vad det lider.

I nämnda hylla finns förresten redan ett par olästa verk, såväl egna som lånade. Fortfarande har jag inte fått tummen ur och angripit No country for old men. Även tredje boken om Roy Grace vid Brightonpolisen står och väntar. Peter James har fullständigt briljerat med de två första böckerna, så Långt ifrån död fungerar mest som en karamell att vänta ut en stund. De lånade böckerna som väntar på användning är Svensk Maffia och den enastående Ryscard Kapuscinskis Imperiet.

För att göra alla val ännu svårare inledde jag, tillsammans med den där studenten i soffan, för ett par timmar sedan samläsning av Södermalmsmorden. Hittills en ganska gemytlig och ordinär bagatell.

Med dessa ord anmäler sig köksmästare Sporre sig till tjänstgöring, och innan ni sätter kaffet i halsen eller sprejar skärmen med det i ett skrattanfall så låter jag direkt meddela att detta sker under strikt övervakning och under gravt basala former.

Dagens låt: "Tender", Blur.


Kommentarer
Postat av: Modern

Första boken av Peter James (ditt exemplar f.ö.)medtogs som ressällskap i förra veckan - lånar gärna nästa också om det går för sig!

2009-11-09 @ 08:15:02
Postat av: Frida

Många böcker blir det... :)



Sant, man kan verkligen inte kan beskriva Södermalmsmorden med ordet wow, men ändå är jag lite sugen på att fortsätta läsa.



Strikt alltså... Hm:)

2009-11-09 @ 13:34:44
Postat av: Staffan

Modern: Det ska vi väl försöka ordna.



Frida: Strikt? Tyskarna är göna av avund...

2009-11-09 @ 15:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback