Att kryssa bland bortförklaringar

Lösandes ett korsord (jag är inte bara hemmafru, jag är pensionär också) får jag fram ett synnerligen roligt citat från den nyligen bortgångne italienske filmproducenten Carlo Ponti:

"När en film gör succé är den en affär. När den inte gör succé är den konst."

I samma korsord stod också "Slingrar sig undan" på sju bokstäver, började på s. Det visade sig vara "smitare". Men det kunde lika gärna varit "Staffan". I och för sig tog jag mig till Bauhaus och letade efter det jag skulle leta efter (utan vidare värst resultat). Av det där andra jag skulle göra blev dock intet. Jag sköt fram det till morgondagen. Men nu ringde Andy från Sälen med uppdrag som ska göras imorgon. Så den där morgondagen med andra sysslor blir en annan dag. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback