Bättre sent

Efterklok är oftast det sätt på vilket jag är klok.


Kommentarer
Postat av: Mari

Jag är nog inte klok på nåt sätt alls. Kanske kan jag bli det med tiden? Annars kan jag tänka mig att leva med hoppet om att jag som den lilla människa jag är - tvärtom vad alla kloka människor påstår - kan få allt jag drömmer om. Och så inser jag nu, i ett moment av klarsynthet, att jag hellre vill satsa på att få allt, snarare än att bli allt. Men tusan, det var inte det jag kom in här för att säga. Jag kom in här för att meddela att på lördag är det inflyttningsfest och jag skickade en inbjudan till din gamla jobbadress. Det är som om du i mitt huvud bara gått lite på semester och jag liksom förväntar mig att du vilken dag som helst ska komma in här på kontoret som vanligt så att jag kan få höra var du varit och vilka människor du råkade på och vilka nya insikter du fått. Och så skulle vi kunna fundera lite på var på nätet man kan beställa en sån där monokel. Jag tänker att ett sådant attribut kanske skulle kunna lura någon att jag är lite klok. (Eller så skulle det för all framtid undanröja alla tvivel om att jag kanske snarare är lite galen.) Gosh, vad långt det här blev nu då. Så går det när man börjar prata om klokhet och galenskap. De skiljs liksom åt av en hårfin linje de tu. Men kommer du på festen eller? :)

2007-04-24 @ 11:43:57
Postat av: Staffan

Vi vet båda två att du är klok på många fler sätt än inget alls. Monokel är dock aldrig fel. Och jag är minst lika förbryllad över att jag inte ramlar in där på kontoret varje dag. Tack för inbjudan, men tyvärr är helgen ingen bra helg för sådana upptåg. Hoppas iallafall att det blir en lyckad fest.

För övrigt är jag synnerligen sannerligen glad över att se att du kikar in här.

2007-04-24 @ 15:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback