Disciplin, disciplin överallt

Varför spelar då inte United varje dag? Så man kom upp i tid, så att sägandes. Sällan har en produktivare Sporreförmiddag skådats i Norrköping. Genom tips från en eminent kollega till fröken Ahl hade jag fått nys om ett ställe där man kunde lämna in bilen för dekamouflering. Invändig som utvändig. Så dit rattade jag, och en timme senare var den mycket riktigt helt ren. Invändigt som utvändigt. Lättnaden sprider sig.

Under nämnda timme promenerade jag en sväng in till stan, hämtade info på universitet och lärde mig ytterligare genvägar i Peking. Ändå hann jag med en liten kopp kaffe i solen. Det är inte utan att man känner sig nöjd med dagen så här långt.

Rubriken syftar, aningen ironiskt, till min självdisciplin som måste hjälpas av magkittlingar och ärenden för att infinna sig. Den (rubriken alltså) är dessutom en underbar replik från Djungelboken, uttalad av överste Hathi:

"Ahh, såna tider. Disciplin, disciplin överallt!"

Med tanke på att det säkert var tio-femton år sen jag såg filmen verkar det inte bara vara elefanter som aldrig glömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback