Going home for Easter

Det är upplyftande att se nyheterna nu på morgonen. Nyhetsmorgon vet nämligen att berätta för mig hur korkad jag är. Är man så dum att man ger sig ut på bilvägar under påsk har man med största säkerhet satt sin sista potät. Och ändå sätter jag mig i (den nytvättade) Brego om några timmar och åker en sisådär tjugu mil. Målet är Västerås.

Gurkstaden itself alltså. Hemmet för Arosvallen, en gång i världen allsvensk arena, och Rocklundahallen, en gång i världen elitseriesk arena. Nu är det varken Aros eller Rocklunda som lockar, det handlar om fröken Ahls broder med familj som bjudit in till påsksamkväm, vilket torde bli mycket trevligt.

Som om det inte vore nog med korkade idéer när man drar ut på vägarna idag blir det en sväng ytterligare imorgon eftermiddag. Då ställs kosan mot härliga Dalarna, för påskfirande med Mama und Papa, Syster C och Syster J med respektive bihang och givetvis fröken Ahl.

Förmodligen spenderas detta firande i en stuga i skogen, långt från allt vad datorer, servrar och modem heter. En aningen längre helgträda än vanligt är alltså att vänta för denna sida. Icke desto mindre önskas alla en riktigt glad påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback