The hits keep on coming

En morgon och förmiddag av ren leda skulle övergå i en eftermiddag av ljusare sinne. Trodde jag ja. En klippning senare ser jag ut som en riktig innekille. Håret spretar där det ska spreta, ligger där det ska ligga. Och allt är såå rätt. Helt sjukt fett rätt. Jag tror Bart Simpsons nemesis Nelson Muntz säger det bäst: "I feel like punching myself!".

Så jag gick genom Pekings gator som en helt annan man. Kände mig helt och komplett obekväm. Tänkte att jag säkert skulle må lite bättre om jag mättade magen med äkta ohemlagad kebab. Tänkt och gjort, den trevliga lilla pizzerian ett halvt kvarter bort fick påhälsning.

Jag började ana oråd när ägaren, som jag börjar bli lite tjenis med, inte stod bakom disken. Istället uppenbarade sig ett litet popsnöre - av den kalibern att han säkerligen tyckte att jag var skitsnygg i håret - vid ugnen. Beställde jag iallafall en stor kebab med bröd, utan pepperoni (eller fefferoni, vad heter det egentligen?) men med blandad sås. I påsen med mig därifrån hade jag, vilket jag märkte när jag kom hem, en liten kebab med fefferoni (eller pepperoni, vad heter det egentligen?) och enbart stark sås.

Vore det inte för att Max husse gärna vill ses ikväll skulle jag vid det här laget ha lagt mig i sängen med mitt bokförråd för att inte kliva upp förrän till påsk.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Anade oro så fort du nämnde kebab. Jönköpings kebab är den enda ätbara - testa den!

2007-04-03 @ 19:32:43
Postat av: Hanna

Jag gillar inte att gå från frisören. Det gjorde jag också idag. Håret känns aldrig riktigt rätt utan allt för tillrättalagt. Mitt såg för snällt ut. Suck!

Postat av: Staffan

Angelica: Inte behöver man åka till Jönköping inte. I kebabens huvudstad, Borlänge, åker man till G:son för kebabrullen, Bella för kebabtallriken, Helenas för kebabpizzan och Königsee för kebaben med bröd. Och alla är de bäst i Sverige i sitt slag.

Hanna: Nej, frisören är ingen höjdare. Idag handlar jag keps.

2007-04-04 @ 07:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback