Ålderdomlig drake

Innan färden mot Gondor startade kikade jag runt på bloggar och tidningar. När jag hamnade på DN såg jag en fantastiskt usel sak och en hysteriskt rolig.

Den usla var rubriken till nyheten om att Mando släpper nytt i oktober. DN, som på sistone jobbat hårt för att få bort sin pensionärsstämpel, skjuter sig själva i foten här. Rubriken lyder "Nytt skrammel från Borlänge", och jag ser framför mig hur äldre tanter och farbröder sitter och svingar käppar samtidigt som de klagar på dagens ungdom och dess musik. Annat var det på deras tid, då lät det minsann mycket bättre, tacka vet de Kalle Hjularbo och Christer Sjögren.

Som motvikt ramlade jag in på dagens Rocky-stripp. Jag garvar än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback