Det smyger alver i Osaka

Det kan gott hända att jag är helt ensam om att reagera på det, men det ska icke desto mindre sägas: Varje gång det ska presenteras deltagare i just nu pågående friidrotts-VM, så tutas det i ett horn som ekar över hela stadion. Tydligen någon sorts japansk tradtition.

Det är bara det att varje gång det tutar så tänker jag på filmatiseringen av Sagan om de Två Tornen, och att det nu drar ihop sig till orchbatalj. Hornet låter nämligen exakt som det som ljuder innan Sarumans horder når fram till Helms Klyfta. Men förutom att jag sett ett par spjut singla genom luften så har jag inte märkt fler likheter mellan de två företeelserna. Möjligtvis såg en kulstötare häromdagen ut som Peter Jackson om man kisade, men närmare än så kommer man nog inte.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Det borde ju finnas någon Haldir inom friidrotten.
Sporten som sådan har ju en del utövare som är lagda åt samma håll som honom.

2007-08-29 @ 11:58:45
Postat av: Staffan

Jag vill härmed lägga mitt tips på en två och en halv meter lång och två och en halv centimeter bred göteborgare. Även om han är skadad så skulle han hamna närmast Haldir för mig.

2007-08-29 @ 13:58:44
Postat av: Syster C

Själv väntar jag på Katla från Bröderna Lejonhjärta varje gång de blåser i luren!

2007-08-29 @ 21:55:57
Postat av: Hanna

Vad dramatiskt! Själv missar jag allt från vm. En stor besvikelse!

Postat av: Staffan

Syster C: Haha, kul. Fast såg du hur han som vann kula såg ut? Kan mycket väl vara Katla.
Hanna: Jag kan bara beklaga, även om du kan vara glad att du missade gårdagens (svenska) upplevelser.

2007-08-30 @ 09:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback