En obekväm sanning

Till er som läser den här sidan men av någon outgrundlig anledning inte gillar fotboll: Det här kommer att handla lite om fotboll. Men klicka inte vidare än, jag tror att det här kan intressera er också. Och vad anbelangar er som gillar fotboll, ert fortsatta intresse hoppas jag defintivt på.

Under tiden i Sälen begåvades jag med innehavet av kanaler där jag kunde titta på engelska Premier League, spanska La Liga, italienska Serie A och - Allsvenskan. Något jag tyckte var mycket trevligt, men det ledde till ett par snabba insikter. Den som framförallt slog var hur fruktansvärt stor den kvalitetsmässiga skillnaden är mellan vår nationella liga och de bättre i Europa, och hur fantastiskt övervärderad Allsvenskan är här hemma. Detta har jag gått och gnagt på ett tag.

Och så idag, som från klar himmel, ser jag att någon håller med mig. Inte nog med det, det är en av de som jag tycker har kastat rosor mest obehindrat. Han är en lysande skribent, och den här texten är inget undantag. Så ta en titt på
det här och få er en ny sorts sanning om Allsvenskan till livs. Oavsett om ni gillar fotboll eller ej.

Eftersom det var längesen jag kommenterade min egen rubrik ska jag nu göra det igen: Det var egentligen det här syftet Al Gore hade med titeln på sin film. Han visste bara inte hur han skulle visa det, så det blev en film om miljön istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback