"It must be dislocated or something"

Jag kan avslöja att när man inte hållt i sitt tränande som man borde så blir det väldigt jobbigt när man väl tar tag i det igen. Jag och fröken Ahl skaffade oss gymkort i måndags och invigde det med ett lättare pass. Och eftersom nämnda kvinna inte skulle komma hem förrän sent ikväll, så tog jag mig dit på eget bevåg idag (nej, jag har ännu inte givit upp helt om det där knät).

Tyvärr körde jag på som jag gjorde när jag de facto var hyggligt vältränad (sisådär åtta-tio år sen). Så nu sitter jag så still jag kan utan att vara ett allt för lätt kattbyte, och imorgon lär det krävas en mindre lyftkran för att få mig ur sängen.

Nu är inte träningen det enda jag lyckats åstadkomma idag. Till exempel har jag lärt den gode Chaplin att klättra i sitt katträd. Vilket verkade vara en lysande idé tills den lille kom på att han då också kunde klättra i en massa andra saker. Dessutom blev han överkaxig och ägnar sig numer åt att träna på att hoppa stillastående från golvet upp på köksbordet. Stefan Holm är snart grön av avund. Och husse av trötthet.

Sen fick jag en tydlig smak av Sälen. Dels för att jag köpte en sån där färdig pastasallad som man kan köpa lite varstans (till exempel Statoil på Lindvallen) och dels för att jag fick en pratstund på telefon med Janson.

Strax innan jag gick och bröt ner min kropp kunde jag även återigen konstatera att jag valde fel veckor att vara hemma på. Den första hinten om det kom tidigare i veckan, när Tallaae bjöd in till en gnutta malthumlejästochvattendrickande i kombination med att en viss liga i England startar till helgen. Den andra kom idag, när Trumslagarpojken ringde och ville ses. I Gondor, förstås. Som tur är får jag trösta mig med celebert besök till helgen.

Jag bara måste få avsluta med ett fantastiskt citat från Simpsons, ett citat som jag hört många gånger tidigare och som gick på tv idag (sagt av Comic Book Guy):

"Ooh, lonelyness and cheeseburgers are a deadly combination."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback