Sjukamp i skallen

Det ramlar runt mängder av olika termer och begrepp och andra konstiga saker i skallen. Grammatik står det på schemat, och grammatik är det jag sysslar med. Som vanligt när det gäller just det omorådet är det sådär kul. Men det känns ändå bättre än när man tragglade ordklasser och annat i nian.

Under helgen har det, medelst grillning, tagits vara på årets sista sommardag. Och tittats på friidrott, fröken Ahl och undertecknad tog sig faktiskt upp vid tresnåret på lördagsmorgonen och såg Klüfts häcklopp. Så för första gången har jag nu sett alla hennes grenar i direktsändning. Mer än lovligt imponerad är man förstås, vad ska man annars vara.

Imponerad är jag också av SVT:s sändningar. Vill man hitta riktigt duktiga kommentatorer nuförtiden så ska man leta när det vankas friidrott (och, för all del, skidåkning) i SVT. De har järnkoll, är insatta och proffsiga utan att vara stela. Och Glenn Strömberg i all ära, men i expertkommentatorsgrenen står han sig ändå slätt mot Anders Gärderud.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grammatik som är så underbart! Jag önskar att jag fick läsa lite mer...

Postat av: Staffan

Underbart... nja, men intressant kan jag gå med på.

2007-08-27 @ 21:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback