Sound of sensommar

Igår. Landade. Den. Äntligen.

En hel sommar har jag gått och väntat på paret Spoons förträffliga tradition, Sommarmixskivan. Under gårdagen tog alltså väntan slut. Efter en lyssning (hade inte tid med mer, mäklare och annat konstigt folk var här och sprang) kan jag bara lyfta på hatten och konstatera att - trots att det blev en Sensommarmixskiva den här gången - plattan håller samma höga klass som de tidigare. 23 spår gåshud.

Några låtar kan jag nämna, som jag känner sen tidigare. "Broken boy soldier" med The Raconteurs har text, melodi, sound, allt som gör en lysande låt. The Velvet Underground får vara med igen. Den här gången med "After Hours", som kan vara deras näst bästa låt. Och så dyker Jamie T:s enastående "If you got the money" upp. Bland mycket annat.

Nu åker jag till Gondor.

Kommentarer
Postat av: Fröken Ahl

Skivan föll pensionären helt i smak! Beröm till Paret Spoon.

2007-08-31 @ 18:05:04
Postat av: Herr Sked

Den ena halvan av paret tackar å det ödmjukaste. Vi är åter i Örebro och hann under infarten se fler patrullerade polisbilar än vi sett sammantaget under hela sommaren i Dalarna.
Får man fråga om ni hunnit få någon favorit bland de tidigare ohörda/kända låtarna? Vi tycker mycket om Kate Nash, speciellt efter grymt bra spelning på Accelerator.
Fru Sked hör säkerligen av sig hon också. Tack och bock för mig.

2007-08-31 @ 20:46:21
Postat av: Hanna

Broken boy soldier är en grym låt helt enkelt.

Postat av: Staffan

Fröken Ahl: Jag instämmer.
Skeden: Örebro var väl förvarnat... Men som sagt har jag bara gjort en lyssning än, så en favorit är för tidigt att prata om. Återkommer dock givetvis i ämnet.
Hanna: Den är helt fantastisk.

2007-09-01 @ 09:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback