Sista helgen i Sälen

Den kom till slut. Dagen då jag tog tag i mitt liv och satte mig att beskåda en film igen. Fröken Ahl har stor del i det hela, eftersom det var hon som satte igång processen. Efter alla andra i hela världen har jag nu sett Crouching Tiger, Hidden Dragon. Men inte vet jag om den var så fantastiskt mycket att spara på. Många flygande människor, höga sparkar och snyggt foto. Alldeles för många av allt, faktiskt.

Ska man se någon film i den genren är det Hero som gäller. Så fruktansvärt vacker, och inte alls lika överdriven. En klockren femma helt enkelt.

Helgen bedrevs som sagt annars i mycket gott sällskap. Packning stod på programmet, och packade gjorde vi. I rak motsats till två mycket nära släktingar som jag hjälpt flytta under senare år har jag mindre prylar nu än när jag kom. Iallafall känns det så. Hur som helst råder det ingen tvekan om att jag har ungefär en tolftedel av deras flyttlass. Jag har heller ännu inte någon kartong på vilken det står skrivet "Massa skit, vet int" (sic). Men jag har yttrat frasen "Bra å ha skit å va utan" ett antal gånger redan.

Förutom packning och filmtittning har det ätits kycklingenchilladas, avverkats en anselig del Simpsons-avsnitt, promenerats, trillats under promenering (tribute till Mr Spoon), körts en Saab som fungerar och avskedsfestats. Ungefär vad jag skulle kalla en himla bra helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback