Tidsbokning i boktider

Jag försökte stå emot så länge jag kunde. Trots att jag var så dum att jag gav mig in på flera eminenta bokhandlar i Stockholm klarade jag att hålla Lehane, Slas, Pelecanos, Iggulden, Kellerman och många, många andra stången. Inte ens när jag stod där med min evige bokdiskuterarpartner Trumslagarpojken slog längtan till.

Alltså trodde jag att jag hade ridit ut stormen. Jo, tjena.

Det började om med att världens bästa fröken Ahl på födelsedagen gav mig ett exemplar ur första utgåvan av Slas Henrietta ska du också glömma. Gnistan tändes igen, och när jag senare drogs med till mitt sjuttonde besök på Bok-Skotten var det kört. Sista delen av Kejsarkvartetten och Lehanes första, En drink före kriget, hamnade i inköpskassen.

Eftersom den magnifike Mr Spoon också skickat Kapuscinskis På resa med Herodotos, så ligger det nu fyra oöppnade böcker därhemma och väntar. Plus de sista sidorna i tredje Kejsarboken.

Ovanpå allt ligger jag långt efter med mitt filmtittande. Och så är det United på Jansons tv ikväll.

Det ska fan vara en working man i dessa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback