Galenskapande

Finally, äntligen, finalmente! Fröken Ahl återkommer idag från Knallestan - återstår att se om hon gör det i postorderskor och Algots kostym, tack Galenskaparna - och den här förbannade tomheten får äntligen ett slut. Nu väntar en och en halv dag i Peking innan kosan styrs mot Gondor igen.

Precis i samma ögonblick som jag skrev ovanstående insåg jag att det går att skriva något helt oförståeligt om man använder smeknamn på städer. För om man läser vad som står, så kommer fröken Ahl alltså hem från ett ställe med många knallar, och imorgon åker vi från Kinas huvudstad till den Vita Staden i Sagan om Ringen. Jag säger som Brick Top i Snatch:

"In the quiet words of the Virgin Mary: Come again?"

Nåväl, har man lite allmänbildning och/eller har läst den här sidan förut så vet man på ett ungefär vad det betyder. Vad man kanske inte kan utläsa är att den här bloggen inom kort tar en liten semester. Kanske. Det beror på hur många datorer som kommer i min väg under de närmaste två veckorna.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Betyder det här att vi måste döpa om den här vackra staden jag befinner mig i till Minas Tirith? Det är ju den som är den vita staden, inte Gondor.
Rätta mig om jag har fel?

2007-07-17 @ 15:40:48
Postat av: Staffan

Nej, för bövelen, Gondor är Gondor. Men vafan, Minas Tirith är ju huvudstad i Gondor, så tekniskt sett ligger ju tornet i Gondor.
Rätta mig om jag har fel...?

2007-07-17 @ 21:02:02
Postat av: Hanna

Semester från bloggen. Får man ta det?!

Postat av: Karlsson

Jag tror vi båda har rätt i frågan, även om åsikterna är delade (hur sjukt låter inte det?).
I övrigt kan jag meddela att du hade helt rätt angående Ryan Babel. Där får Neville någonting att bita i...
Torres gjorde ingen lysande debut, men jag kunde några gånger se hur han ryckte förbi försvarna.
Största positiva överraskningen? Andriy Voronin! Vilken lysande fotbollspelare.
Två mål mot Werder Bremen i går och i övrigt en väldigt stark match. Hans rörelsemönster tyder på att han inte är helt hjärndöd (läs John?Arne Riise).
Ses vi till helgen?

2007-07-18 @ 10:10:13
Postat av: Staffan

Karlsson: Med lite eftertanke är nog ditt spår mer korrekt i Gondorfrågan.
Gratulerar till Babel och Voronin. Men inte heller den senare var nån överraskning, så bra som han var i Champions League senast (eller om det var året innan) och i VM. Fler diskussioner väntar givetvis till helgen, öga mot öga.
Hanna: Ja, jag har hört talas om folk som gör det. Men sen är det en annan sak om man klarar att vara utan.

2007-07-18 @ 11:46:39
Postat av: Karlsson

Öga för öga - öl för öl?

2007-07-18 @ 14:07:42
Postat av: Staffan

Nånting sånt, ja.

2007-07-19 @ 21:00:43
Postat av: Karlsson

En del kan man alltid lita på.
Apropå ingenting - kolla in den här länken och läs vad den bloggaren skriver om Lasse Nilsson.
Inget annat än stor humor.
http://www.svenskafans.com/europa/artikel.asp?id=181215

2007-07-19 @ 21:41:42
Postat av: Staffan

It's funny because it's true? Mycket roligt iallafall.

2007-07-20 @ 11:57:07
Postat av: Karlsson

Absolut. Lasse Doo är en av Sveriges största stekare.
Milt uttryckt.

2007-07-22 @ 12:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback