Semesterönskelista

Då så, då var det dags för den där eventuella semestern. Två veckor i Dalarna väntar, förhoppningsvis ska nån av dem spenderas i en stuga i skogen. Annars är det ryggläge som väntar (så skillnaden blir inte jättestor). Här är ett par saker jag förväntar mig få ut av Dalavistelsen:

* Minst en pokerturnering, i kombination med försök att blidka en musikalist som jag försakade på Peace & Love.
* En gädda och några abborrar skall dras upp.
* Ett möte eller två med paret Spoon, som föhoppningsvis har en sommarmixskiva i beredskap. När det gäller den manliga varianten i paret förväntar jag mig också en lunchdate på Helenas Restaurang i Kvarnsveden.
* Grillkvällar ska stå som spön i backen.
* Åtminstone en filmdate med min evige filmvapendragare Film-Tobbe vill jag ha.
* En och annan katt ska hälsas på, både här och där.
* Om, och det är ett stort om, Trumslagarpojken är i stan hoppas jag få ta ett snack med honom om allt mellan himmel och jord.
* Det finns en veranda i Paradiset jag av flera skäl gärna besöker. Musiken, pilsnern och sällskapet är tre av dem.
* På Engelbrektsgatan finns en lägenhet där det står ett tv-spel och väntar, hoppas jag.

Är det för mycket begärt?

Til' we meet again: Må fridens liljor kanta alla edra vägar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter som att det är en ganska bra tid som väntar framöver i alla fall... Ha det gott och glöm inte uppdatera här ibland =)

Postat av: elina

och när blir de två veckorna av? se jag har också hittat till dalarna...

2007-07-18 @ 20:30:02
Postat av: Staffan

Hanna: Detsamma, och jag ska försöka!
Elina: De började idag, Gondor har beviljades gracen av mitt intåg redan igår kväll.

2007-07-19 @ 21:02:05
Postat av: Mr Spoon

Någon sommarmixskiva existerar ännu bara i teorin, tyvärr. Alldeles för många låtar, alldeles för lite tid. Men eftersom herrn ber så snällt ska jag göra mitt bästa under morgondagen.
Har förresten sett Zodiac (förlåt) och njöt nästan varenda sekund. Be din film-hookup att fixa den, säger jag bara.

2007-07-20 @ 00:38:17
Postat av: Angelica

Är du där fredagen den tredje? Jag har vägarna förbi då någon gång.

2007-07-20 @ 10:52:49
Postat av: Staffan

Mr Spoon: Skivan kan jag förlåta, men "Zodiac" blir svårare. Jag hoppade faktiskt den två gånger i Peking för din skull.
Angelica: Tyvärr, vi åker söderöver dagarna innan.

2007-07-20 @ 11:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback