Vid alla grönsvansade isbjörnar!

Än en gång har någon undanhållit mig information om vad som händer på tv. Av en slump zappade jag förbi SVT nyss, och fick se reprisen av dagens Nyhetsmorgon. Där i soffan satt ett par tvättäkta Tintinkännare och pratade Tintin, med en staty av Haddock alldeles bredvid sig. Jag hade velat se hela den pratstunden.

Som tur var hann jag iallafall få reda på att det nu finns ett Tintinsällskap. Det sällskapet ligger bra till för ytterligare en medlem inom snart.

En annan rolig grej fick jag också höra. Castafiores Juveler, Tintinäventyret som brukar klassas som ett tråkigt kammarspel, tillhör de allra flestas icke-favoriter i barnaåren. Istället är det de mer fartfyllda Rackham den Rödes Skatt och hyperklassikern Månen Tur och Retur som ligger i topp. Bland de som fortsätter att vara Tintinnördar även i mer vuxen ålder blir ofta kammarspelet en favoriten. Med tanke på att jag tokdiggade det albumet redan som nioåring (fråga bara min ständige Tintinvapendragare Trumslagarpojken) funderar jag på vilka de frågat i den undersökningen. Inte var jag en av dem iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback