Back to Gondor

På mammas gata känner man sig alltid hemma. Så är det bara; jag har faktiskt kommit hem igen. Dock bara på snabbvisit.

Efter att ha packat och donat och grejat under förmiddag och en del av eftermiddag gick lasset igår. Till Borlänge. Lasset stjälps av här och imorgon glider innehavaren av lasset med en liten del av det till Peking.

Ett aningen försenat födelsedagsfika väntade innanför dörren igår. Många nyttigheter (presentkort, kläder och böcker) blev det. Och så verkar det som att min omgivning verkligen går in för att sätta mig på hemmafrustolen. Syster C och Perra Nicholson hade nämligen snott ihop en hel verktygslåda full av köks- och städprylar. De lämnade bara förklädet till fröken Ahl att införskaffa.

Det är inte utan att man känner sig redigt macho just nu.

En trevlig invit fick jag också. Strax snor jag mama und papas V70 och sticker till Syster J. Där blir det filmtittande, och förhoppningsvis en kopp svart, med Sveriges coolaste juniors. E&E verkar gå i morbrors fotspår och vara inne på det här med film. Alltså ska jag nu stifta bekanstkap med Blixten McQueen och gänget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback