Jag har bestämt mig

Morgonen kom med minst sagt lovande himmelsfärg. En tvättsortering senare (ja, jag tar min hemmafruroll på största allvar) är den gråare än själve Gandalfs skägg. Innan han blir Gandalf den Vite, that is.

Alltså verkar min dagliga promenad utebli även idag. Något fotbollsspelande blir det dock inte tal om. Åtminstone inte lika mycket som igår. Nej, om denna dag inte kan spenderas med att lära känna stan ännu lite bättre blir det en författare jag ska bekanta mig med. Ryszard Kapuscinski (som egentligen stavade med massor av cirkumflex och dylikt, men en teknisk idiot vet inte hur såna infogas), frid över hans minne, ska nu läsas.

Jag hade ju en rätt fin blandning av alternativ till nästa läsning att sätta tänderna i, och efter moget övervägande föll alltså valet på På resa med Herodotos. Med tanke på hyllningskörer både från Hagalund och Säter/Örebro kan det inte gärna bli fel. Den sistantydde Kapuscinskirosaren är by the way den som sett till att boken finns i min ägo. Mr Spoon brukar kunna gissa rätt på vilka böcker och framförallt filmer som går hem i det sporrska hemmet. Så det torde bli en upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback