Långsamt går det upp för mig

Sverige tog sig an Nordirland när undertecknad befann sig i Dylans närhet. Och eftersom tiden i Stockholm spenderades med ett par som inte är särskilt intresserade av idrott, eller åtminstone inte av fotboll, glömde jag mer eller mindre av att undersöka hur det gick i nämnda fotbollsmatch. Först när jag återvände till Norrköping fick jag det helt klart för mig hur resultatet såg ut. De första uppgifterna talade om svensk förlust, men det kunde jag ju inte tro.

Uppenbarligen stämde de, och nu vill jag veta. Hur ända in i hela helvete kunde Sverige förlora mot Nordirland? I och för sig blev jag orolig redan när Lagerbäck innan matchen sa att den där Healy inte alls gjorde honom sömnlös, trots två raka hattrick i kvalet. I min värld bör man kolla en sån lirare lite extra.

Det gjorde de tydligen inte, och det gick som det gick. Undrar om Healy lämnar Lagerbäcks sömn ifred även efter matchen?

Nu tror jag ju inte att kvalet avgjordes i onsdags, och det hade det inte heller gjort om Sverige vunnit. Sådana dunster är det bara kvällstidningar som slår i folks ögon (efter Spanienmatchen var "vi" redan klara för EM, igår hade "de" plötsligt en väldigt lång väg att vandra). Men nog är det väl tänkt att man ska vinna mot Nordirland om man ska ha nåt att göra i ett EM?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback