Melodiöst eller melodilöst?

Med risk för att bli nedsablad ska jag erkänna att jag såg Melodifestivalen i lördags. Eller ja, det roligaste av den iallafall. Poängutdelningen. De flesta låtarna kunde jag vara utan.

Jag hade ändå en favorit. Andreas Johnsons bidrag var det klart bästa, tyckte jag, med The Ark som lika klar tvåa och resten nånstans därefter. Så helt missnöjd med utfallet kan man kanske inte vara. Det festligaste med hela festivalen hittade man dock i eftersnacket. För det första tyckte jag det var hysteriskt roligt att Carola blev ignorerad av segrarna, som sprang förbi henne som ett skenande Luuk.

Nästa rolighet stod Tommy Nilsson för, när han stolt frågade hur många som hållit nollan i Globen. Så tar man en förlust, självdistans är bara förnamnet.

Till sist satt Ola Salo i morgonsoffan imorse och fick frågan, av Micke Leijnegard, om hur stor skillnad det är mellan en spelning på Hultsfred och en Melodifestival. Svaret blev: "Tja, de flesta Hultsfredsspelningar brukar vara längre än tre minuter...".

Aldrig hade jag trott att jag kunde skriva så här mycket om schlager. Men det går tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback