Mot nya djärva mål

Nog hade jag på känn att det nånstans i min förtappade själ fanns ett sjätte sinne. Men att det skulle vara så raffinerat som det verkar vara trodde jag inte.

När återtåget mot Peking gjordes såg jag till att få med mig min tv och spelet där Uniteds kamp mot resten av världen också är min kamp. Och när jag ser ut genom fönstret och ser någon sorts snö blandad med någon sorts regn är jag rätt nöjd med att sitta härinne och inte behöva vara orolig för leda. Det är nästan så man kunde tro att jag kände det på mig. Eller så handlar det bara om att min tv-spelsabstinens till slut tog överhanden. I vilket fall som helst: Glory, glory Man United!

För den som aldrig läst den tecknade hjälten Spirous äventyr kan rubriken här verka aningen intetsägande. Har man däremot läst denna fenomenala serie (endast Tintin är bättre) kanske man känner igen rubriken som den lite, bara lite, självgode borgmästarens mäktiga motto.

Kommentarer
Postat av: A

Klart man har läst Spirou! Eller.... pappan läste...jag och broren lyssnade... Spirou, Tintin och Gaston.... det var godnatt-sagor som hette duga!

2007-03-20 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback