Våren möter en i Peking

För en vecka sen såg jag två meter snö utanför fönstret. Idag ser jag sol, bara vägar och höga hus. Det är helt uppenbart att jag inte är i Sälen längre. Ännu mer uppenbart blir det med förklädet jag har på mig.

Annars är jag förbryllad av två saker kring Östgötsvägar. För det första svänger vägen oftare än på min gamla bilbana. Jag var trött efter två mil och artontusen svängar, och det hela fortsatte i nio mil till, med samma frekvens på svängarna.

Det andra jag upptäckt är att man definitivt inte gjort studiebesök i Borlänge innan man gjorde fartgupp här. Hemma behöver man alltid bromsa framför sådana, annars förlorar man underredet. Här förlorar man bara respekten för fartgupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback