"Buttscratcher, buttscratcher, buttscratcher!"

"Sveriges Chicago." "Brottstätast i landet." "Här blommar kriminaliteten." Mycket kan sägas om Borlänge i brottsvågsväg. Men det var inte förrän Brego kom till Peking som hon blev stulen.

Jovisst, halv sju imorse ringde polisen i Södertälje och berättade att där var min bil. Och här är jag. Irriterad, förbannad och skitsur. Att det dessutom är mitt ansvar att åka och hämta biljäveln, tack Försäkringsbolaget, gör det hela ännu lite festligare.

Synd att en i övrigt fin Gondorvistelse fick en sådan avrundning. God mat, trevligt sällskap och dylika komponenter såg till den saken. Sen kom då måndagen med en rejäl baksmälla. För att trösta mig själv har jag - mellan arbetsförmedlarbesök, skatteverksdito och Södertäljegående telefonsamtal - införskaffat Luftslottet som sprängdes. Och sedan insupit ett antal Family Guy-avsnitt. Av det fick jag träningsvärk i magen och massor av citat att använda på intet ont anande medmänniskor.

Kommentarer
Postat av: Mr Spoon

Synd att du inte har kvar Shadowfax, honom var det ju bara att vissla på så kom han.
Jag är en av de mycket ont anande medmänniskorna som helt klart kommer att få mina öron sprängfyllda av citat, eller hur? Ser fram mot det nått enorm!

2007-05-29 @ 09:56:47
Postat av: Staffan

Shadowfaxe, frid över hans minne, var en pärla utöver det vanliga. På sitt sätt. Citaten riktas givetvis i hög grad mot Örebro, Säter eller SSAB, wherever I may find you.

2007-05-29 @ 10:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback