Piggare idag

Nej, jag blev aldrig sjuk. Förmodligen tack vare att jag spenderade hela gårdagen horisontellt. Nästan iallafall. Då jag idag känner mig piggare än igår ligger det nära till hands att tro på en aktivare dag. De där sista träbitarna ska nu fanimej läggas. Sen ska det där igenputsade hålet i väggen spacklas till släthet. Och så går det rykten om att Marigold smygit ner till Peking från Sälen. En fika i antågande, alltså.

Mr Spoon påpekar annars kommentarledes att United vann ligan i söndags. Han tycker det är märkligt att jag inte nämnt något om det. Och det kan man ju tycka. Men glädjeyran uteblev, av nån anledning. Nån och nån, förresten. Jag vet exakt vad som lagt sordin på hela festen. Uttåget ur Champions League tog hårdare än man innan kunde anat. Därför blir det svårt att riktigt glädjas åt en annan framgång. Korkat men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback