Vintersvammel

Vintern har kommit till Peking. Äntligen. Minusgrader, vitt på backen, en riktig anledning att använda mina nya kängor; fördelarna med vintern är många. Det bästa är nog ändå stämningen som kommer med en klarblå iskall vinterdag. Den är liksom som gjord för att njuta av.

Världscupen i längdskidor drog igång imorse också, vilket tjänar som ännu ett stupsäkert tecken på äkta vinterhelg. När man kan käka frukost samtidigt som en massa damer och herrar sliter livet ur sig, backe upp och backe ner, på tv:n så vet man hur bra man har det.

Inne i baracken smyger en eunuck runt. Men Grand Master C verkar ta det hela med ro. Han är sig själv, hoppar runt, leker och gosar och har ingen aning om vad hans matte och husse ställt till med.

Lönehelgen ska annars spenderas med spenderande. Kanske. Det finns iallafall väldigt många filmer som ropar på ny ägare. Tyvärr lär de få skrika sig hesa. Det är ju julklappstider, gubevars. Tips på slikt ger förresten en guldstjärna i kanten.

Dagens låt bör bli "I am a rock" med Simon & Garfunkel, även om den där vinterdagen i inledningen är i en djup och mörk december. Tur att man är flexibel.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tydligen var gårdagen dagen att våga vägra shopping i jultider. Tycker jag lät fint. Tyvärr fick jag veta det en dag för sent.

Postat av: Staffan

Som den gode medborgare jag är slutade det iallafall med att jag inte shoppade. (Läs: jag var för lat för att lämna tv-soffan.)

2007-11-27 @ 16:53:36
Postat av: Syster C

Vill du ha julklappstips???
Fick 4,5 handskrivna A4 från din äldsta systerdotter.
Underst på sista papperet står det "PS hälsa Staffan att jag inte vill ha flera grejer DS"
Vet inte var jag ska börja eller sluta eller ens om jag tänker följa den listan överhuvudtaget...

2007-11-27 @ 18:13:46
Postat av: Syster C

Felciterat av mig, "Hälsa Staffan att jag inte vill ha MCR (jag läste mer) grejer".
Antar att det står för den kemiska romansen som inte är allt för populär här hemma.

2007-11-28 @ 08:55:00
Postat av: Staffan

Haha, det låter som att det finns en del att välja på där då. Skönt. Men nån MCR-grej ska man väl kunna hosta fram...

2007-11-29 @ 12:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback