Lehaneska sammanträffanden

Jag läste Gone, baby, gone alldeles i krokarna när den stackars engelska flickan försvann i Portugal i våras/somras, och kände emellanåt att verkligheten fanns alldeles för nära. Nu har den blivit film, men blivit försenad på grund av Madeleinehistorien som blossat upp igen. Sammanträffande.

När jag läste boken funderade jag en del på vem som skulle kunna spela Patrick Kenzie. En Bostonskådis måste det förstås vara, tänkte jag. Och sedan suckade jag. För om det skulle bli en Bostonskådis så väljer man nästan alltid någon av Matt Damon eller Ben Affleck, och ingen av dem är någon favorit i min bok. Men om man nu måste välja mellan dem till Kenzierollen så blev nog Affleck närmast (så som jag föreställer mig Kenzie). Nu har Gone, baby, gone som sagt blivit film, och det är Ben Affleck som spelar huvudrollen. Sammanträffande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback