Snart är man kines på heltid

Det börjar blir tjatigt, men icke desto mindre underbart: Snart återser jag Gondor. Den här gången blir det ganska vemodigt, för på söndag flyttar man på riktigt till Peking. Missförstå mig rätt, jag ser fram emot det, men Gondor är alltid Gondor.

Iallafall hoppas jag att linjen Norrköping-Sala fungerar som den ska i afton. Jag har ju inte hunnit börja med uppstyrandet av den än, men mina framtida kollegor verkar ha känt av mina vibbar när jag var där och intervjuades, ty jag har faktiskt inte drabbats av förseningar sedan dess (träbitar knackas, peppar slängs).

Ett par falkögda individer har upptäckt att jag slängt upp en bild på denna sida. Det är alltså jag som smyger fram där. Och efter en lite syrlig kommentar från Mr Spoon så måste jag väl credda honom. Han står bakom kameran och hans trappuppgång utgör bakgrunden. Jag gillar bilden, om man frånser motivet, och den passar rätt bra in i färgskalan här.

Annars föll en väldigt stor pusselbit på plats igår kväll. Den kom som en följd av en kommentarväxling med Karlsson kombinerat med att jag noterade en gulsvart tröja igår. Plötsligt förstod jag varför herr Karlsson gjort så konstiga val här i livet (han håller ju på Liverpool och AIK, stackarn). Det har nog med tröjorna att göra; på Liverpool syns Carlsberg med stora bokstäver och på AIK:s Åbro. Övriga kommentarer överflödiga.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Det kan alltså undermedvetet varit anledningar till att jag valde just dessa två lag?
Fast jag vet å andra sidan inte om jag tyckte öl var så där jättegott när jag var i tioårsåldern...

2007-09-25 @ 12:20:46
Postat av: Syster C

Vilken öl-sort bär West Ham på sin tröjor?
Försöker desperat att få reda på hur i allsindar` någon över huvudtaget kan komma på tanken att hålla på det svart/gula laget från vår huvudstad.

2007-09-25 @ 15:37:56
Postat av: Staffan

Karlsson: Pyttsan, du valde flaskan före bröstet redan som spädbarn.
Syster C: Kan inte komma på nån bra anledning för West Ham, men för AIK borde det vara ölen. Och kanske att deras färger fungerar när man snickrar.

2007-09-26 @ 14:04:24
Postat av: Karlsson

Äpplet faller inte långt från päronträdet, som det så vackert heter...

2007-09-26 @ 17:32:00
Postat av: A

Psst....det är inte Johans port som är i bild ;) Det är en alldeles anonym dörr med okänd adress...

2007-09-27 @ 12:07:12
Postat av: Staffan

Njo, jag vet, jag skarvade lite där. Men det är väl typ grannporten till er? Väldigt nära er är det iallafall.

2007-09-27 @ 14:50:07
Postat av: Staffan

Karlsson: Det kan vara så.

2007-09-27 @ 14:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback