Filmtajm

Det ska fan kunna tippa när fotboll spelas som den gör. Max husse och jag gjorde under helgen åter ett tappert försök att lura Svenska Spel på sköna slantar. Och jävlar i det snuset, vi låg med länge. Med tio minuter kvar vaknade Reading. Stoke följde deras exempel, och sedan brann kupongen. Känns just nu tveksamt om det blir fler försök. Men aldrig säger jag nästan aldrig.

Annars tittades det (äntligen) på film i helgen. Mycket animerat, i form av Råttatouille och Flykten från hönsgården, och så Guy Ritchies Revolver (som av outgrundliga anledningar blivit sisådär två år försenad till dvd). Råttatouille tycker jag att alla kan se, ty den är en riktig feelgood-film. Dessutom väldigt vackert gjord, med fler filmiska egenheter än till exempel Shrek-filmerna och Bilar.

Sedan var det ju lite press på de andra två, tack vare deras skapare. Flykten från hösngården kommer från gänget bakom Wallace & Gromit, som jag tycker är vansinnigt roligt. Revolver å sin sida är Guy Ritchies senaste bidrag till filmhimlen, och har man gjort Lock, Stock & Two Smoking Barrels och Snatch tidigare får man leva med höga förväntningar.

Tyvärr får jag väl säga att ingen av filmerna lever upp till historien. Båda är helt okej, och Revolver har ett par sjukt snygga scener, men om man inte är filmnörd har man liten behållning av Revolver och är man inte under tolv år gammal hoppar man inte högt över Flykten från hönsgården.

Kommentarer
Postat av: A

Själv skulle jag vilja påstå att om man inte är under 12 år så hoppar man inte högt åt Råttatouille heller.... men men...;P

2008-03-10 @ 15:49:02
Postat av: Syster J

Om man är 3 år och på väg mot sitt 4:e skulle man säga så här: "Bilar är den bästa film som gjorts,så kom inte och försök att lura i mig nå annat".
Som förälder till denna 3-4 åring så är man ganska less på den ist. Men ingen av de nyare filmerna i tecknat har slagit så bra här hemma som den.
Såg själv en film igår, "1408" du kan få låna hem den om du vill, ingen brådska att lämna tillbaka...
Ha de'.

2008-03-11 @ 09:34:00
Postat av: Staffan

A: Smaken är som bekant som baken...

Syster J: Nå, sämre filmer har jag hört att folk håller som favorit. Tack på förhand för lånet då!

2008-03-11 @ 12:56:23
Postat av: Mr Spoon

När herr Sporre uppenbarligen finner tid för filmtittande måste jag ju fråga om han börjat bekanta sig med mästerverket "The Wire" ännu. Nå?

Postat av: Staffan

När herr Sporre precis var klar med Sopranos fann han tid att hinna ikapp lite med filmtittandet. The Wire emotses med stor förväntan, men det får ändå vänta lite till.

2008-03-11 @ 21:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback