Förlåt, Curryputt

Om det springer runt förvirrade östgötar här och var i landet och inte förstår hur de hamnat där, så kan det vara mitt fel. Eller snarare språkförbistringens. Ty denna dag har yours truly, medelst högtalarutrop, dirigerat folk på stationer här i trakten. Resultatet vet jag inget om än, men hittills har inga klagomål ringts in vad jag vet.

Kämpigt med läsning annars. Den där skrivlustan som falnar hänger nog ihop med att läslustan inte riktigt finns där. Fortfarande är det Jonathan Safran Foers Extremely loud and incredebly close som avhandlas. Lite i taget, och med ganska långt mellan tagen. Men det är en fascinerande bok.

Hockey-VM är det tydligen också. Det är inte riktigt detsamma utan varken gamla trogna medtittare eller pauser med hockeyspel/lyssnande "Live is life".

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Ordet "curryputt" får mig osökt att tänka på "Du tog fäl int illa upp fö dä ja sa nera vi sjön?!"

Jag misstänker att du har rätt bra koll på vad jag talar om.

2008-05-06 @ 13:07:18
Postat av: Staffan

Mer än väl.

2008-05-12 @ 14:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback