Snöblind

Detta är den tredje raka vintern som jag ser Peking. Trots detta har jag inte sett ett riktigt snöfall förrän denna dag. Så ni kan ju tänka er glädjen hos en mas som fortfarande minns vita vintrar.

Fram långjagare, vantar, mössa, täckbyxor, vinterkängor och täckjacka. En kik genom fönstret för att förvissa mig om att nederbörden höll i sig. Det gjorde den. Alltså ringde jag och sjukanmälde mig innan jag sprang ut för att rulla mig i snön, bygga snölykta och -gubbe samt förklara krig mot grannbarnen.

Historien låter rätt fin iallafall. Det enda som är sant är att jag sjukanmälde mig, med en hals som känns som en vattenmelon modell större ser ut. Sedan ställde jag mig att stirra på snön som föll i tjugo minuter, och istället för att torka bort den från mina kläder torkade jag tårarna över att den försvann lika snabbt som den kom.

"Let's start a band", Amy MacDonald, är dagens låt.

Kommentarer
Postat av: Modern

Om du tror att det där med snön är bättre i våra trakter - tyvärr!! De vintrarna har länge endast lyst med sin frånvaro. Förra vintern bjöd inte ens på så många minusgrader att det blev någon skridskoåkning att tala om. Så torka tårarna och gläd dig åt att du istället har en längre sommar.

2008-11-20 @ 07:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback