And his name shall be...

Såg nån en tumme fara förbi fönstret så kan det ha varit min. Den blev äntligen urdragen förra helgen, då jag slog till och införskaffade fortskaffningsmedel. Ni läser numer en blogg vars innehavare är bilägare igen.

Nu ska jag försöka att minimera bilåkandet, men det är icke desto mindre en fanatastisk (sic) känsla att åter vara hyfsat fågelfri. Och pank, givetvis. Pärlan, Shadowfaxe och Brego är efterträdd av: Ulf. I väntan på bättre namn. Han sköter sig hursomhelst exemplariskt så här långt.

Ett filmtips är BBC-faktionen Into the storm om Winston Churchill. Intressant och rasande välspelat på alla håll. Att man får en hel drös tänk- och minnesvärda citat serverat gör den inte ett dugg mindre sevärd. Den mannen verkar ha haft en sällan skådad intelligenskvot.

Jag har dock hört en historia som inte sågs i filmen, som jag tycker är vansinnigt rolig. Det handlar om den store cigarrökaren och en av hans bittraste kritiker i parlamentet (som jag tyvärr glömt namnet på). Hon tröttnade totalt ur på Winston och berättade att om hon vore hans fru skulle hon minsann hälla gift i hans te. Churchill svarade lugnt:
"Och om du vore min fru skulle jag dricka det..."

På läsfronten spisas just nu Mons Kallentofts Sommardöden (på dalmål "Sömmädöödn"). Väldigt lik första boken om Malin Fors, Midvinterblod, vilket betyder att det är en annorlunda deckare som dock inte känns särskilt spännande.

Dagens låt: "The wind cries Mary", Jimi Hendrix.


Kommentarer
Postat av: Syster J

Du skulle ju kunna kalla bilen för Bengt, så man kan säga att Staffan & Bengt ska komma till Borlänge.

Någe å tänka på...

2009-08-15 @ 17:14:43
Postat av: Staffan

Nädu, så kul ska vi inte ha. Hade en kollega i Sälen somm hette Bengt, och satt ungefär två meter från mig. Du kan ju tänka dig vad vi gick under för namn.

2009-08-17 @ 09:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback