Att handla kulturellt

LIvsfarligt, jag säger livsfarligt är det att promenera på Stockholms gator och torg. Åtminstone plånboksfarligt. Det finns alldeles för mycket roligt att lägga pengar man inte har på.

Jovisst, jag var där i helgen igen. Åkte med ett par slantar på fickan, kom hem utan dessa men med ett par skivor, en dvd och två böcker.

Musiken var Johnossis andra skiva, All they ever wanted och tidigare hyllade My aim is true med Elvis Costello. Glad som ett barn över att ha dem i skivsamlingen vandrade jag mot nästa mål. Bokskotten.

Och jag vet ju att jag aldrig lämnar det stället tomhänt. Denna gång var tanken att hitta en pocket att sluka på tåget tillbaka, och förslaget till mig själv var Låt den rätte komma in, John Ajvide Lindqvists superhypade thriller. Och visst, den hittade jag. Det var bara det att Martin Kellerman haft godheten att precis nyligen släppa ett sprojlans Rocky-album också, det sextonde i ordningen. Tack och bock, snuslock.

På senaste har jag börjat samla Eddie Izzards fenomenala shower på dvd. Bland de kändaste saknades innan helgen bara Dress to kill. Men det var som sagt innan helgen det. Och det, liksom alla övriga inköp, var tokvärt. Det kan vara det roligaste som någonsin funnits på skiva.

Dagens låt är "You got nothing on me", Mando Diao.

Kommentarer
Postat av: A

Ja...hrm.. en annan ska ju se mr. Izzard live...19 dec smäller det! Långt tills dess men...den som väntar på något gott!

2009-07-21 @ 17:03:03
Postat av: Staffan

Hrm, ja, en annan ser ju honom dagen innan då...

2009-08-02 @ 14:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback