Förslagtorka

Det var ju inte direkt rusningstrafik i namnbytestävlingen. Ett förslag har jag fått, muntligt. Det var "Biktstolen", men jag vet inte jag. Det känns inte rätt.

Själv fick jag en idé om nåt i stil med "Polynördologi". Jag menar, jag är en hel del sorts nördar. Filmnörd, lite boknörd, citatnörd, tågnörd (ofrivilligt), sportnörd med betoning på fotbollsnörd och säkert annat också. Så vad tror ni? Hur som helst, kommer ni på nåt så hojta till. Men gör det snart, jag börjar bli otålig.

Krigsfångarna, av Guido Knopp med diverse hjälpförfattare, läser jag just nu. Ett mycket starkt verk som skildrar andra världskrigets fångar, från alla sidor, och deras öden utifrån var de hamnade. Den ger en sida av kriget som åtminstone inte jag tänkt på innan, och fenomenet läggs till den enorma högen av olika typer av fasor som det vanvettiga kriget ledde till.

På en lättsammare sida av världen upptäcktes i helgen lite ny musik att lyssna på: Mumford & Sons Sigh no more bjöd på en galet bra ljudkuliss till en hellyckad helg. Typ Counting Crows möter The Tallest Man On Earth. Jag räknar med att den står i skivhyllan inom snart.

Att jag missade en av årets höjdpunkter i hemstaden har jag ingen aning om.

Dagens låt: "Narcotic", Liquido.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ok... här kommer en till: Triviala viktigheter. Lagom motsägesefullt ;)

2010-07-10 @ 14:05:02
Postat av: Staffan

Now that's an idea. Men jag gillar "Banala". Vad tror du om Banala viktigheter?

2010-07-12 @ 12:58:35
Postat av: Frida

Capital, capital! ;)

2010-07-12 @ 16:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback