Med skiftande fokus

Ur På resa med Herodotos, Ryszard Kapuscinski:

"...om världen hade styrts av förnuftet, skulle då historien ha funnits?"

Fick jag alltså rätt i mina aningar. Åtminstone till en stor del. Jag är fortfarande långhårig och min bil är fortfarande mer brun än röd. Men jag är inte riktigt redo för en ny bok än. Det hamnade saker emellan innan jag och Kapuscinski sjönk ner i soffan, varför vi inte är klara med varandra än.

Ännu mer kommer nu emellan. Jag ska författa ett brev, ett helt vanligt brev med kuvert och frimärken. Trumslagarpojken har post att vänta, innehållande ett stycke utskrivet manus och en text där karln som skickat det kommenterar, berömmer och synpunktar. Förhoppningsvis på ett konstruktivt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback